2015-08-02

Pari lomatuliaista: halppista ja hieman vähemmän halppista

Lähes neljänkymmenen asteen helteet eivät kauheasti innostaneet meitä viileän vaaleita pohjoissuomalaisia shoppailemaan, mutta siitä huolimatta jotain pientä reissusta tarttui mukaan. Vaatteet eivät oikein iskeneet (ostin halpakauppa Shanan treenivaatteita, yhden neuleen ja yhden topin... ) mutta iskin kynteni kuitenkin yhteen laukkuun ja lompakkoon. Nämä nyt eivät varsinaisesti ole mitään kovin espanjalaista – tai en ole ihan varma onko laukkumerkki Misako alkujaan espanjalainen? Voi vaikka ollakin. Misakossa oli kuitenkin rebajas eli alennukset meneillään ja pirtsakka oranssi laukku veti minua puoleensa. Yhdeksän euron hinta ei varsinaisesti ajanut minua laukun luota enää poiskaan. Nyt minulla on sitten uusi, ihan söpö arkilaukku, johon mätsäävät, täydellisen samanväriset muutaman euron kirppisavokkaat löytyvät jo eteisestä. Halpa kesälookki on nyt valmis. ;) 


Espanjassa monesta vaateliikkeestä jäi aika halpa, rääsyinen ja kemikaalintuoksuinen vaikutelma kesävaatealennusten takia. Koska tämä vaikutelma saatiin jo muualta, ei edes kiinnostanut lähteä katsastamaan (saati sitten haistelemaan, yh.) Barcelonan Primarkia. Myös Guessin kauppa pääkadulla oli yllättävän halppismainen, koto-Oulussa kun olen tottunut että tämän merkin tuotteet ovat hienossa vitriinissä Stockan alakerrassa muiden vähän fiinimpien merkkejen kanssa. No, Guessilläkin oli rebajakset menossa, ja iskin silmäni tähän söpikseen, ei-niin-krumeluuriin reilut pari kymppiä maksavaan lompakkoon.


Ja siis nyt minulla on oikea lompakko! Olen usean vuoden ajan käyttänyt pelkkää korttikoteloa tai kännykkäkotelossa olevia korttitaskuja valtavan korttimääräni raahaamiseen ja säheltänyt aina kassoilla oikeaa korttia etsiessä. Mutta nyt! Nyt minulla on ihan monta korttitaskua ja ihan kolikoillekin oma paikkansa. Enää ei tarvitse tonkia laukun pohjia pienten kolikoiden toivossa, eikä seteleitäkään tarvitse rullata korttitaskuun pieniksi tiiviiksi rulliksi ja sitten häpeillen suoristella tarpeen tullen... Olen ah, niin naurettavan onnellinen lompakostani! :D

Mutta näin materialistisen postauksen jälkeen en voi muuta kuin toivottaa teille kaikille henkisesti onnellista sunnuntaipäivää ja elokuun alkua! Kiva kun käytte täällä! :)) 

Psst. Blogini löytyy nykyään myös Blogipolku-palvelusta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti